دفترچه راهنما دستگاه مگنوتراپی مدل TESLA 2

مشخصات فنی دستگاه:

  • مدل: TESLA 2
  • ولتاژ ورودی: 220Vac
  • فرکانس: 50-60Hz
  • فن (3 عدد) : 24Vdc
  • ماکزیمم توان ورودی: 1.5KVA
  • درجه حفاظت دستگاه در برابر برق گرفتگی: I
  • نوع قسمت کاربردی : BF
  • عملکرد دستگاه: پیوسته
  • درجه حفاظت دستگاه در برابر ورود مایعات و ذرات :IPX0
  • فیوز: 8A/250 V
  • وزن دستگاه : 50Kgr
  • ابعاد: (W×L×H): 500mm×400mm×1550mm
  • ماکزیمم قدرت میدان مغناطیسی :2. T

توصیف دستگاه :

هر بافتی در بدن از سلول ها تشکیل شده و تمام توابع بر اساس فعالیت سلول ها هستند. هر سلول توسط یک غشای سلولی احاطه شده و محافظت می شود. از آنجا که یون ها در یک سلول دارای یک بار هستند، غشای سلولی نیز دارای شارژ است که اکسیژن یا مواد مغذی را تامین می کند و موارد غیر ضروری را در سلول حذف می کند. غلظت غشاء سلول های سالم بالاتر از سلول های بیمار یا سالم، از جمله باکتری ها، ویروس ها و سلول های سرطانی است. به عنوان مثال، سلول های سرطانی دارای غشاء غشائی حدود 15 میلی متر پایین تر از سلول های سالم هستند. وقتی که غشای غشای سلولی کم است، سلول انرژی کمی برای انجام کارکرد عادی خود دارد. بنابراین، سلول نیاز به انرژی دارد و تحریک میدان الکترومغناطیسی به منظور افزایش انرژی سلول و بهینه سازی عملکرد سلول شناخته شده است. میدان های الکترومغناطیسی می توانند از سلول ها، بافت ها، اندام ها و استخوان ها بدون تغییر شکل یا از دست دادن عبور کنند، الکتروشیمی بافت ها را فعال کرده و عملکرد غشای سلولی و سلولی را بهبود می بخشد. روش های PEMF می تواند برای اهداف زیر مورد استفاده قرار گیرد.

التهاب

میدان الکترومغناطیسی موجب کاهش التهاب توسط شارژ کردن سطح سلول می شود. این شارژ باعث جلوگیری از زنجیره التهاب داخل سلول می شود و باعث کاهش درد و تورم همراه با التهاب می شود. علاوه بر این، خون و اکسیژن را به ناحیه زخم منتقل می کند و گفته شده است که به بهبود سریع کمک می کند.

استخوان و غضروف

PEMF به ناحیه شکسته اعمال می شود و قطر الکتریکی را به حداکثر می رساند. این به طور طبیعی به بخش های شکست خورده کمک می کند و باعث بهبود شکستگی می شود. استخوان های سالم یک تعادل پویا از اتهامات مثبت و منفی را حفظ می کنند، در حالی که استخوان های شکسته یا شکستگی نشان دهنده تعادل متعادل و محیط الکتریکی منفی است. در این زمان، التیام طبیعی طبیعی بدن در محل شکستگی شروع می شود و مطالعات بسیاری نشان داده اند که PEMF روی این درمان طبیعی تاثیر می گذارد.

درد

PEMF برای درمان درد از اواخر قرن بیستم استفاده شده است. PEMF باعث افزایش متابولیسم فیبروبلاست ها، کندروسیت ها، استئوبلاست ها، و اثرات هورمون ها و نوروترانسمیترهای در بر گیرنده سلول های مختلف می شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که بیماران مبتلا به جراحی، دارو یا فیزیوتراپی کمتر به درمان PEMF مبتلا هستند. PEMF برای درمان دردهای مختلف مانند درد پشت، درد گردن، بیماری شانه، استئوآرتریت زانو، نورالژی بعد از پوکی استخوان، درد لگن، مولتیپل اسکلروز، درد نوروپاتی استفاده می شود.

پوکی استخوان

PEMF باعث تشکیل استخوان می شود و به درمان پوکی استخوان کمک می کند. مطالعات پیشین نشان داده اند که تراکم معدنی استخوان از 20 بیمار مبتلا به پوکی استخوان که تحت درمان با PEMF قرار گرفته اند، به طور متوسط پس از 6 هفته درمان به میزان 5.6 درصد افزایش یافته است.

فیبرومیالژی، آرتروز، خستگی مزمن

PEMF در درمان درد در بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا، آرتریت و خستگی مزمن شناخته شده است. PEMF همچنین بر تحرک یون های کلسیم تأثیر می گذارد، جذب کلسیم در استخوان را افزایش می دهد و در سنتز سلول های غضروف کمک می کند.

هدف از کاربرد

این دستگاه وسیله تحریک میدان الکترومغناطیسی شدید است که برای تسکین درد عضلانی استفاده می شود. استفاده از آن برای مقاصد غیر از استفاده مورد نظر ممنوع است.

مکانیزم عملکرد:

مبدل، که از آن برای تحریک مغناطیسی استفاده می شود، میدان های الکتریکی را با جریان پالس عبور داده و از یک خازن بر اساس اصل قانون فارادی بهره می برد. هنگامی که خازن توسط سیستم کنترل تخلیه می شود، جریان به مبدل اعمال شده و باعث ایجاد میدان مغناطیسی شدید و سریع می شود که می تواند به بافت نرم و استخوان نفوذ کند. برای رسیدن به بافت های عمیق، از میدان الکترومغناطیسی برای درمان استفاده می شود.

سلول¬ها و میدان الکترومغناطیسی

معرفی قسمت های مختلف دستگاه

اتصال دستگاه به برق :

تأیید کنید که سوکت برق و کابل برق قبل از استفاده از دستگاه چک می شوند.

سیم برق را به ترمینال قدرت TESLA 2 وصل کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است، انتهای دیگر کابل برق را به سوکت برق متصل کنید.

چک کنید که کابل برق به درستی به ترمینال برق و سوکت برق وصل شده است. اگر اتصال نادرست باشد، مشکلات غیر منتظره ممکن است رخ دهد.

  چندین دستگاه را به یک منبع برق وصل نکنید.

انتقال و تعمیر تجهیزات :

قبل از انتقال تجهیزات، کابل برق متصل شده و کابل های اتصال برای تجهیزات جانبی را بردارید.

هنگام انتقال تجهیزات، چرخ حمل را در قسمت پایین در موقعیت "شل" قرار دهید.

هنگامی که حرکت کامل شده است، با قرار دادن چرخ حمل در موقعیت "قفل شده"، تجهیزات را از تکان دادن جلوگیری کنید.

اگر تجهیزات در حالی که چرخ در موقعیت قفل شده است حرکت می کند، چرخ را صدمه می زند، بنابراین لطفا مراقب باشید.

 

کویل یا Transducer:

TESLA 2 تجهیزاتی است که میدان مغناطیسی را با استفاده از یک جریان قوی به یک مبدل تولید می کند. همانطور که حرارت از مبدل به علت جریان قوی مورد استفاده برای ایجاد میدان مغناطیسی تولید می شود، خنک سازی با گردش روغن خنک کننده درون مبدل انجام می شود. اگر این مبدل در حالی که در یک موقعیت کج شده است استفاده شود، روغن خنک کننده به تمام بخش های مبدل دسترسی نخواهد یافت و به آسیب یا توقف عملیات به دلیل گرمای بیش از حد مبدل می تواند منجر شود. به همین دلیل توصیه می شود که مبدل را در موقعیت افقی تا آنجا که ممکن است قرار دهید.

هنگام جدا کردن مبدل از طرف مبدل ، فشار جوشکاری ممکن است سبب شود که بازو باز شود و مبدل ممکن است سقوط کند. اطمینان حاصل کنید که در صورت عمودی نگهداشتن بازو،  مبدل را نیز با یک دست نگه داشته اید.

هنگام استفاده از TESLA 2برای مدت زمان طولانی، بازوی مبدل ممکن است به پایین یا بالا برود. در این حالت، موقعیت بازوی مبدل را می توان با تنظیم فشار تغییر داد. برای پایین آوردن بازو، پیچ و مهره شش ضلعی را در جهت (-) همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است بچرخانید و آن را در جهت (+) جهت بلند کردن آن، به سمت بالا ببرید.

پروتکل های درمانی

4 حالت دستی، 4 حالت اتوماتیک

رابط کاربری

6 دکمه، یک جاگ

قدرت میدان

2 تسلا

ساخت

ایران

تصاویر محصول

نمای جلو دستگاه
نمای پشت دستگاه
صفحه کلید و کنترل